نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

یک قرارداد ادمین اینستاگرام، هم شما و هم ادمین را مطمئن می‌کند که همه چیز سرجایش است. یک قرارداد ادمین اینستاگرام باید شامل قسمت‌های مهمی باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

کاری که ادمین باید انجام دهد

در مورد دامنه محتوای اینفلوئنسر واضح صحبت کنید. چه نوع محتوایی از وی می‌خواهید؟ ویدیو؟ پست‌ در اینستاگرام؟ استوری اینستاگرام؟ محتوا را باید خود تولید کند؟ چند بار باید پست یا استوری بگذارد؟

این مهم‌ترین چیزی است که باید در قرارداد خود مشخص کنید.

جدول زمانی

برای برنامه‌ریزی کمپین خود و وارد نکردن فشار اضافه به ادمین، برنامه‌ریزی لازم است. شما باید بر سر مهلت‌های معقول برای ایجاد و تایید محتوا، مدت زمان کار، زمان انتشار و البته پرداخت توافق کنید تا برایتان مشکلی پیش نیاید.

جدول زمانی برای انتشار محتوا در اینستاگرام

الزامات محتوا

در کار با اینفلوئنسرهای اینستاگرام باید این سوال‌ها را پاسخ دهید. پست یا استوری؟ ادیمن باید از چه هشتگی استفاده کند؟ آیا باید منابع تولید محتوایش را در کپشن بنویسد؟ چه تعداد پست یا استوری باید منتشر شود؟ آیا استوری اینستاگرام باید دارای عکس باشد یا ویدیو؟ لازم است به دایرکت‌ها پاسخ داده شود؟

تایید محتوا

برندها ترجیح می‌دهند محتوا را قبل از انتشار توسط ادمین‌ها، بررسی کنند. یک روش معمول این است که یک بند تأیید محتوا را به توافقنامه خود اضافه کنید. چنین بند معمولاً روش بررسی محتوا توسط نمایندگان برند را شرح می‌دهد:

بازبینی‌ها چندبار تکرار می‌شوند؟ ادمین اینستاگرام چقدر زمان دارد تا ویرایش‌های لازم را انجام دهد؟

یک ایده خوب این است که یک مهلت مشخص تعیین کنید که قبل از آن هر پست باید برای بررسی ارسال شود.

بیشتر بخوانید: چگونه زبان لینکدین را فارسی کنیم؟

تایید محتوا اینستاگرام

نحوه پرداخت

چیزهایی که باید در این بخش در‌مورد آن‌ها توضیح دهید، شرایط پرداخت، میزان دستمزد و نحوه محاسبه دستمزد است.

  1. روش‌های محاسبه
  • محصولات یا خدمات رایگان: می‌توانید با ارسال محصولات به صورت رایگان، دستمزدشان را پرداخت کنید.
  • دستمزد ثابت: در این روش، یک مبلغ مشخص را بدون توجه به نتیجه کمپین به ادمین می‌دهید.
  • دستمزد مبتنی بر بازدیدها: دستمزد بر اساس میزان بازخوردی که هر پست یا استوری دریافت می‌کند.
  • دستمزد مبتنی بر عمل: میزان دستمزد بر اساس عمل (کلیک روی لینک، خرید یا تعداد نصب)
  1. شرایط پرداخت

رایج‌ترین شرایط پرداخت به ادمین اینستاگرام، پرداخت هزینه به ازای هر پست است. در‌صورتی که با یک ادمین قرارداد طولانی مدت ببندید، می‌توانید میزان مشخصی را تعیین کنید و به ازای عملکرد مثبت، پورسانت بدهید. بعضی از شرکت‌ها هم دستمزد را به صورت ساعتی پرداخت می‌کنند. روش‌های مختلفی برای پرداخت وجود دارند ولی نکته مهم این است که همه چیز باید به صورت شفاف در قرارداد قید شود.

  1. روش پرداخت

آخرین قدم در بخش مالی قرارداد، باید به نحوه پرداخت دستمزد تعلق بگیرد. هر چه روش های بیشتری برای پرداخت داشته باشید، احتمال همکاری ادمین‌های مختلف با شما بیشتر می‌شود. دو روش رایج در ایران، کارت به کارت و استفاده از درگاه‌های اینترنتی مانند زرین پال است.

مالکیت محتوا

مورد مهم بعدی که باید به آن توجه شود، مالکیت محتوای تولیدی در پیج است. اگر می‌خواهید در آینده از مطالب تولیدی توسط ادمین دوباره استفاده کنید، باید این را در قرارداد ذکر کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *