برخلاف چیزی که انتظار دارید، کپشن نویسی حرفه ای اینستاگرام کار آسانی نیست و باید نکات زیادی را مورد توجه قرار داد.
در ادامه 5 تا از مهمترین نکات کپشن نویسی حرفه ای اینستاگرام را به شما آموزش میدهیم.
1. از جمله اول نهایت استفاده را ببرید
اینستاگرام کپشن شما را به اندازه سه تا چهار خط کوتاه میکند، بنابراین جزئیات مهم را در ابتدا قرار دهید. در صفحه اصلی اینستاگرام، کاربر در نگاه اول فقط چند خط اول کپشن شما را میبیند و برای دیدن بقیه آن باید روی گزینه more یا بیشتر بزند. پس مهمترین نکته کپشن را در ابتدا بنویسید. این کار باعث افزایش تعامل میشود.
2. در کپشن نویسی حرفه ای، هدفتان را از پست توضیح دهید
هر پست باید هدف و نیتی داشته باشد، بنابراین کپشن باید به گونهای باشد که مخاطب را به انجام کاری دعوت کند. میخواهید دنبالکنندگان چه کاری انجام دهند:
- از وب سایت بازدید کنند؟
- یک محصول خاص را از طریق دایرکت یا وبسایت بخرند؟
- پست را با دوستان به اشتراک بگذارند؟
- با انجام چند کار ساده وارد یک عرقهکشی شوند؟
- با محصولاتتان یا در یک مکان خاص عکس بگیرند و با هشتگی که مشخص می کنید آنهارا به اشتراک بگذارند؟ (این یک راه عالی برای جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر است.)
نکته کلیدی تشویق مشارکت برای ایجاد حس گفتگو است. این همچنین راهی برای کار کردن با الگوریتم اینستاگرام است که به تعامل به عنوان معیاری برای ارائه پستهای شما به دنبالکنندگان نگاه میکند.
تعامل بیشتر همچنین باعث میشود پستهای شما وارد صفحه اکسپلور شوند.
در ادامه راهکارهایی برای افزایش تعامل را آوردهایم.
- روی لینک موجود در بیو کلیک کنید تا مثلا در دوره ثبتنام کنید
- سوالات روزانهای را در کپشنهای خود قرار دهید تا کاربران به انها پاسخ دهند. میتوانید از تجربیات آنها در زمینههای مختلف استفاده کنید
- یک دوست را تگ کنید تا مثلا در قرعهکشی شرکت
- با استفاده از هشتگ مارک خود عکسی ارسال کنید
3. اضافه کردن ارزش
پورتنوی میگوید: «استفاده از نکات و ترفندها یا هر نوع اطلاعات برای کمک به دیگران یا اطلاعرسانی در کپشن نویسی حرفه ای باعث ارزشسازی برای مخاطب میشود.» افزودن ارزش به کپشنهای اینستاگرام به کاربر کمک میکند یا اطلاعات جدیدی به او میدهد. ارزشسازی در کپشن همچنین باعث افزایش احتمال اشتراکگذاری و ذخیره کردن پست را بیشتر میکند.
4. مثل یک انسان (نه ربات) بنویسید
اصالت بیشتر از همه مهم است. در محتوا و زیرنویسها، خود واقعی خود را نشان دهید و همانطور که صحبت میکنید بنویسید. ممکن است بخواهید استراتژیک و هدفمند باشید، اما طبیعی نوشتن هم مهم است. مخاطب باید با شما احساس راحتی کند و احساس کند که یک انسان واقعی مانند خودش این کپشن را نوشته است.
5. از داستانسرایی استفاده کنید
از خنثی بودن خودداری کنید – شخصیت و چاشنی را به زیرنویسهای خود اضافه کنید. کارتر میگوید: «من سعی میکنم از دو تا سه کلمه، عبارت یا حکایت برای انتقال حس از طریق تصویرسازی استفاده کنم. باید بتوانید بافت، طعم، صدا، بینایی و احساس را توصیف کنید.