روشهای بهینه سازی موتور جستجو و دیجیتال مارکتینگ

روشهای بهینه سازی موتور جستجو و دیجیتال مارکتینگ

روش های زیادی برای بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد که با توجه به نوع کسب و کارتان، می توانید ان‌ها را انتخاب کنید. با این وجود، برای بهینه سازی موتور جستجو اصول‌هایی وجود دارد که در ادامه به ان‌ها پرداخته‌ایم.

بهینه سازی موتور جستجو محلی

برای کسب‌وکارهای کوچک و فروشگاه‌های محلی، سئوی محلی راهی برای افزایش آگاهی نسبت به برند است. کسب‌وکارهای کوچک به جای رقابت با شرکت‌های دیگر در جهان، شانس بسیار بیشتری برای دیده‌شدن در موتورهای جستجو را در اطراف خود دارند. گنجاندن شهر و ایالت در عنوان، توضیحات متا و آدرس سایت، تکنیک‌های رایجی هستند که هنگام بهینه‌سازی محلی استفاده می‌شوند.

افزایش سرعت بارگذاری

در دنیای پرسرعت امروزی، یک وب‌سایت با سرعت بارگذاری پایین شاید یکی از ناامیدکننده‌ترین چیزها باشد. وقتی یک صفحه به سرعت باز نمی‌شود، کاربران منتظرش نمی‌مانند. آنها به سایت دیگری رفته و نرخ پرش را افزایش می‌دهند.

افزایش سرعت بارگذاری

ایجاد صفحات لندینگ بهینه شده

صفحات لندینگ بهینه‌شده، مدت‌هاست که ثابت کرده‌اند که ابزاری مؤثر برای ایجاد لید و افزایش نرخ تبدیل هستند. تا زمانی که صفحه لندینگ دارای یک عنوان قوی، پیشنهاد واضح و CTA، باید میزان جذب لیدها را افزایش دهد.

سئوی یوتیوب

وقتی استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما شامل ویدیوهای یوتیوب می‌شود، بهینه سازی موتور جستجو آنها نیز لازم است. از این گذشته، ویدیوها در یوتیوب تقریباً همیشه در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها رتبه‌بندی بهتری در گوگل کسب می‌کنند. بنابراین با افزودن عناوین، توضیحات و تامبنیل، ویدیوهای خود را بهینه کنید.

سئو محتوا

پست مهمان

 برخی افراد می‌گویند پست مهمان به عنوان یک تکنیک SEO دیگر بدرد نمی‌خورد. 

وقتی در سایت‌های دیگر پست می‌گذارید (البته با اجازه آنها)، می‌توانید محتوا و برند خود را به افراد جدید نشان دهید. از سوی دیگر، پذیرفتن پست‌های مهمان برای شما ترافیک بیشتری به ارمغان می‌آورد. اگر به اندازه کافی از محتوا خوششان بیاید، حتی ممکن است به بازدیدکنندگان دائمی سایت شما تبدیل شوند.

سئوی موبایل

 با در نظر گرفتن این واقعیت که تعداد کاربران موبایل در حال حاضر از کاربران دسکتاپ بیشتر است، برای بازاریابان دیجیتالی کار سختی نیست که مطمئن شوند وب‌سایت‌هایشان برای موبایل بهینه شده است. به هر حال، بیش از نیمی از کل ترافیک اینترنت امروزه از دستگاه‌های تلفن همراه می‌آید. ناگفته نماند که بازاریابان دیجیتال باید با واکنش‌گرا کردن سایت‌های خود، کاربران موبایل را هم خوشحال نگه می‌دارند.

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی از همان ابتدا پایه و اساس سئو بوده است. با این حال، این روزها، تحقیقات کلمات کلیدی فقط مربوط به سئو نیست. تحقیق کلمات کلیدی نیز جزء ضروری تمام بازاریابی دیجیتال است زیرا کلمات کلیدی همیشه باید به عنوان یک راهنما برای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب در هر مرحله عمل کنند. خوشبختانه برای بازاریابان دیجیتال، امروزه ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد، از Google Keyword Planner گرفته تا Ahrefs Keyword Explorer.

ایجاد محتوای با کیفیت بالا

حالا حالاها قرار نیست از اهمیت کیفیت محتوا در رتبه‌بندی گوگل کم بشود. برای بازاریابان دیجیتال ضروری است که محتوایشان برای مشتری ارزش تولید کند.

تکنیک‌های فوق به هیچ وجه برای بهینه سازی موتور جستجو جامع نیستند، اما گنجاندن هر یک یا همه آن‌ها در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما، بدون شک، نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت. فقط به یاد داشته باشید که سئو در دراز مدت نتیجه می‌دهد و برای آن باید صبر کرد. برای یادگیری سئو و دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید برخی از منابع آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ را در بازار پیدا کنید.

منبع: professionalacademy.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *