مانند همه شاخههای عکاسی، عکاسی تبلیغاتی از شیرینی، ترکیبی از مهارت، تجربه، خلاقیت و توجه به تصویر تمام شده حتی در اولین مراحل برنامهریزی عکاسی است.
جذابیت زمینه
به جای قرار دادن محصول به تنهایی عکاسی تبلیغاتی از شیرینی، برخی از شیرینیها را میتوان در یک زمینه زیبا و مربوط، به تصویر کشید. تصویر هایی که دارای زمینه مرتبط چشمگیر هستند، بلافاصله با مشتری شما ارتباط برقرار میکند و آنها به جای اینکه محصول را به تنهایی و بدون زمینه ببینند، ایده «آرام شدن با یک قهوه و دونات» را تصور میکنند.
فرآیند را نشان دهید
مواد تازه … تازه به نظر میرسند! تقریباً مانند عکس قبل و بعد، نمایش چیزی که در شیرینی قرار میگیرد، بیشتر از هر چیز دیگری پیام «تازه بودن » را فریاد میزند. فقط چند لحظه به این عکس نگاه کنید و بوی زنجبیل را حس کنید!
نزدیکتر بیا
شما همیشه در عکاسی تبلیغاتی از شیرینی به تصویر کامل نیاز ندارید. برای انتقال پیام به شکل جذاب و جسورانه، نماهای نزدیک را آزمایش کنید. این صرفاً بخشی از شکلات است، با این حال تصویر آنقدر خوب که باعث میشود نگاه دقیقتری به شکلات داشته باشید. تقریباً میتوانید این یکی را بچشید!
سوژه را برش دهید
زمانی که بری ارائه محصول ایدهای ندارید، برش دادن آن از یک جهت، انتخاب مناسبی است. این شیرینی کوچک با یک برش و قرار دادن در زوایای مختلف، بک یک عکس خوب از شیرینی تبدیل شده است.
از فوکوس استفاده کنید
اغلب هنگام عکاسی متوجه خواهید شد که آیتمهای زیادی برای استفاده در دسترس ندارید. در این اوقات با فاصله بازی کنید و عمق میدان عکس را آزمایش کنید. فوکوس را فقط روی شی اصلی نگه دارید و دومین شی که در همه خانهها پیدا میشود، به یک پس زمینه عالی تبدیل میشود. همانطور که میبینید، با استفاده از سوژه اصلی و یک شی ساده، توانستیم از این شیرینیها به شکل خلاقانهای عکس بگیریم.
اشیا جانبی
در اینجا، موضوع به وضوح شکلات است، اما تمشکها کمی به عکسمان رنگ اضافه میکنند و قطعا علاقه را به عکس و خوردنی نمایش داده شده در آن افزایش میدهند. اینجا چیزهای بیشتری در جریان است و همه اینها به درگیر نگه داشتن چشم کمک میکند. این باعث میشود عکس جذابی داشته باشید و محصول شما را نیز جذابتر میکند.
کمی ارتفاع اضافه کنید
روی هم قرار دادن شیرینیها به احتمال زیاد جزئی از اولین ایدههایی است که به ذهنتان میرسد. چیزی که در عکسبرداری تبلیغاتی مهم است، مسیر حرکت چشم در عکس است. اگر تصویر بتواند ذهن را مشغول کند، آن عکس، عکس خوبی است. با نگاه به این عکس میتوانید بافت بیسکوییت و مزه آن را حس کنید.
توجه ها را روی یک رنگ قرار دهید
همیشه لازم نیست همه رنگ های شیرینی را در مرکز توجه قرار دهید. بست به نوع محصولی که ارائه میدهید، میتوانید چند دانه از شیرینیهای یک رنگ را در کنار هم قرار داده و با یک شی که رنگ متفاوتی دارد، عکس را جذابتر کنید. در این عکس، زمینه هارمونی خوبی با رنگها ایجاد میکند.