نحوه داشتن رزومه قوی در لینکدین

نحوه داشتن رزومه قوی در لینکدین

امروزه پیدا کردن شغل شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته است و افراد برای معرفی توانایی‌های خود، در پلتفرم‌های مختلفی به ساختن پروفایل یا رزومه می‌پردازند. لینکدین یک فضای کاریابی وسیع و حرفه‌ای برای افرادی است که می‌خواهند در محیط‌های حرفه‌ای مشغول به کار شوند‌. برای این‌که بتوانید در لینکدین، خودتان و توانایی‌هایتان را به درستی معرفی کنید، اول از همه نیاز به یادگیری روش نوشتن رزومه قوی و پروفایل حرفه‌ای در این محیط دارید. زیرا کارفرماهایی که به دنبال افرادی با تخصص و توانایی‌های شما هستند، اطلاعات اولیه را از طریق پروفایل لینکدین به دست می‌آورند. ما در این مقاله کوتاه در کنار شما هستیم تا بتوانید در پروفایل لینکدین، خودتان را به درستی و کامل معرفی کنید.

قدم به قدم ساخت پروفایل حرفه‌ای در لینکدین

عکس پروفایل

اولین چیزی که در فضای لینکدین از شما به نمایش گذاشته می‌شود، عکس پروفایل شماست. هرچند که در انتخاب اولیه افراد برای سمت شغلی، استفاده از عکس پروفایل اهمیتی ندارد؛ اما از آن‌جایی که فضای لینکدین صرفا برای کاریابی طراحی نشده و برای گسترش شبکه ارتباطی نیز کاربرد دارد، بهتر است که از عکس پروفایل استفاده کنید. از عکسی استفاده کنید که علاوه بر داشتن لبخند، سرشانه‌های شما را نیز به نمایش بگذارد. هیچ وقت برای پروفایل شخصی خود از لوگو یا عکس‌های نامرتبط استفاده نکنید.

عکس پروفایل در لینکدین

هدلاین یا عنوان اولیه (Headline)

این بخش در واقع حکم تابلویی را دارد که شما برای معرفی اولیه خودتان به دست گرفته‌اید. باید در این بخش به صورت کوتاه‌ترین شکل ممکن و در یک یا دو خط کوتاه، خودتان و توانایی و تخصصتان را معرفی کنید. با عکس پروفایل اول خودتان را معرفی می‌کنید و بعد در این بخش، تاثیر اولیه را روی مخاطب خود می‌گذارید. 

معرفی به صورت خلاصه (Summary)

در این بخش می‌توانید کمی مفصل‌تر خودتان را معرفی کنید‌. اما همچنان از زیاده‌گویی پرهیز کرده و سعی کنید از کلمات کلیدی در این بخش استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی به کارفرمایان کمک می‌کند تا شما را راحت‌تر پیدا کنند.

تجربه‌های کاری (Experience)

در این بخش باید به طور کامل تمام سوابق کاری خود را وارد کنید. به این‌ نکته توجه داشته باشید که سابقه کاری با پرداختن به جزییاتی که لزومی برای بیانشان نیست فرق دارد‌. حواستان باشد که در سابقه شغلی خودتان، چیزی را از قلم نیاندازید و هم‌چنان فراموش نکنید که از کلیدواژه‌های مرتبط با تخصصتان استفاده کنید.

تجربه‌های کاری (Experience)

مهارت‌ها و سفارش‌نامه‌ها (Skills and Endorsements)

اگر در لینکدین به دنبال کار هستید، تمام مهارت‌های خود را با اصطلاحات مربوط به خودشان و با استفاده از کلمات کلیدی در این بخش بنویسید. 

در مورد سفارش‌نامه هم جایی برای نگرانی وجود ندارد. هرچه شبکه ارتباطی که در لینکدین ایجاد می‌کنید وسیع‌تر باشد، تاییدیه‌ها و سفارش‌نامه‌ها نیز بیشتر خواهند شد. افرادی که شما را می‌شناسند می‌توانند مهارت‌های شما را تایید کنند.

میزان تحصیلات و علایق

در شبکه‌ حرفه‌ای لینکدین، تجربه کاری بیشتر از تحصیلات اهمیت دارد، اما اگر برای اولین بار است که به دنبال شغل هستید، بهتر است تحصیلات خود را عنوان کنید. در مورد بخش علایق نیز لازم نیست از سرگرمی‌های اوقات فراغت خود چیزی بنویسید. برای این بخش بهتر است علایق حرفه‌ای خود را ذکر کنید.

سخن پایانی

با رعایت نکاتی که گفته شد، به راحتی می‌توانید شبکه ارتباطی خود را در لینکدین گسترش داده و به شغل مرتبط به مهارت و توانایی‌هایتان دست پیدا کنید. و باز تاکید بر این نکته طلایی که از نقش مهم کلمات کلیدی غافل نشوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *