آموزش عکاسی تبلیغاتی

آموزش عکاسی تبلیغاتی

ما با تصاویر احاطه شده‌ایم که بیشتر آن برای فروش محصول استفاده می‌شود. عکس‌ها نقش مهمی در تبلیغات و بازاریابی دارند زیرا می‌توانند داستانی را بیان کنند. امروزه، مصرف‌کنندگان بسیار بصری هستند. بنابراین، فقط تصاویری که برجسته هستند می‌توانند توجه آنها را جلب کنند و عکاس تبلیغاتی هدفش همین است.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی خوب شما را متقاعد می‌کند که چیزی را خریداری کنید که واقعاً به آن نیاز ندارید. این کار با قرار دادن محصولات، کالاها یا خدمات در مقابل مخاطبان و متقاعد کردن آنها به این که می‌تواند زندگیشان را زیباتر کند، آنجا می‌شود.

برای رسیدن به این هدف، عکاس تبلیغاتی موفق، آمیزه‌ای از مهارت عکاسی و درک روانشناسی را به کار می‌گیرد.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

ارتباط عاطفی

قوی‌ترین ارتباط بین مشتریان و محصولات یک ارتباط عاطفی است. اگر بتوانید محیطی را در عکس نشان دهید که محصول شما بر آن اثر مثبت گذاشته است، مشتری می‌تواند با عکس و محصول یک پیوند عاطفی ایجاد می‌کند. این پیوند عاطفی منجر به خرید محصول می‌شود.

عکاس‌های تبلیغاتی، آرزوهای مشتری را شناسایی می‌کند. عکاس از آن‌ها برای تبلیغ محصول استفاده می‌کند. خواه زندگی را آسان‌تر کند، آگاهی از محیط زیست یا سرگرم کردن، این چیزی است که باعث فروش محصول می‌شود. مشتریان با استفاده از آرزوهایشان متقاعد می‌شوند که برای رسیدن به اهداف خود به این محصول نیاز دارند.

در دهه 1940، کداک قبلاً این را می‌دانست. آنها دوربین می‌فروختند، اما عکاسی تبلیغاتی آنها دارای دوربین نبود. تبلیغات آن‌ها، خود دوربین را نشان نمی‌داد بلکه فقط کارهایی که می‌توانید با دوربین انجام دهید را نمایش می‌داد. آنها از طریق عکس‌هایی از GI های شاد که به عکس‌های عزیزانشان در خانه نگاه می‌کنند و کودکانی که عکس می‌گیرند تا برای پدرانشان ارسال کنند، ارتباطات عاطفی ایجاد کردند. دوربین‌ها به عنوان بخشی ضروری از سبک زندگی فروخته می‌شدند.

ارتباط عاطفی

نحوه ایجاد عکس‌های تبلیغاتی عالی

در مورد اهداف مشتری به دقت فکر کنید. مشتری می‌خواهد محصول را چگونه درک کند؟ کالای  لوکسی دارید یا این محصول برای سیاره مفید است؟ یک نماد وضعیت یا چیزی است که همه باید داشته باشند؟ این عامل واحد بیشتر فرآیند خلاقیت شما را شکل می‌دهد.عکس شما باید این مفهوم را بدون تکیه بر محصول برای انجام آن به تنهایی منتقل کند.

مفهوم را تعریف کنید

در مورد یک مفهوم تصمیم بگیرید و یک موقعیت مثبت و واقعی را شناسایی کنید که مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شما می‌توانید با آن خلاق باشید، اما باید پایه محکمی وجود داشته باشد که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند. اگر مخاطب پیوند عاطفی با عکس احساس نکند، با آن ارتباط برقرار نمی‌کند و چیزی نمی‌خرد.

فضایی را برای مخاطب ایجاد کنید تا داستان خود را بسازد. آنها را در مسیری هدایت کنید تا به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسند، اما به آنها سیلی نزنید.

مفهوم را تعریف کنید

نکات حرفه‌ای:

  • مدل‌ها را با جمعیت‌شناسی مخاطبان مطابقت دهید.
  • پس زمینه‌ها و موضوعاتی را انتخاب کنید که منعکس‌کننده آرزوهای مخاطب باشد.
  • بر جنبه‌های تصویر با استفاده از عمق میدان تأکید کنید تا عناصر کلیدی برجسته شوند.
  • از مدل‌ها بخواهید با مخاطبان ارتباط چشمی برقرار کنند تا ارتباط مستقیمی بین آنها ایجاد شود.
  • با موضوعات احساسی مانند خاطرات و آرزوها بازی کنید.
  • از داستانی استفاده کنید که مخاطب با آن ارتباط برقرار کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *